موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

در کنار دیگر مدارس امام رضا(ع)، دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واحد۱۴ روزانه میزبان ۲ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام هشتم در موکب آستان قدس رضوی در مسیر فریمان به شهر مشهد هستند.

میزبانی از ۲۵۰۰ زائر توسط دانش آموزان

در کنار دیگر مدارس امام رضا(ع)، دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واحد۱۴ روزانه میزبان ۲ هزار و ۵۰۰  زائر پیاده امام هشتم در موکب آستان قدس رضوی در مسیر فریمان به شهر مشهد هستند و پیش‌بینی می‌شود در مدت چهار شبانه‌روز، به ۱۰ هزار زائر خدمت‌رسانی کنند.

حجت اسعدی مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واحد۱۴ در گفت‌وگو با آستان نیوز به جزئیاتی از نحوه خدمت‌رسانی به زائران پیاده اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۵۰ دانش آموز دبیرستان، به صورت نوبتی در فعالیت‌های متنوع موکب فریمان اعم از پذیرایی با نوشیدنی‌های سرد و گرم، با نمک و نبات، آب خنک، سه وعده‌ غذایی صبحانه و ناهار و شام، خدمات امدادی و بهداشتی و... در حال خدمت‌رسانی به خیل زائران پیاده در مسیر فریمان به مشهدالرضا(ع) هستند.  
وی اضافه کرد: این موکب به مدت چهار شبانه‌روز تا شب شهادت حضرت رضا(ع) فعال است و در هر شبانه‌روز از حدود دو هزار و ۵۰۰ زائر گذری مسیر فریمان به مشهدالرضا(ع) پذیرایی می‌کنیم. 
علاوه بر این، هر شب میزبان حدود ۳۰۰ زائر پیاده جهت استراحت شبانه در مسجد محل هستیم که در کنار پذیرایی، خدمات فرهنگی نظیر سخنرانی مذهبی، مرثیه‌سرایی و اقامه نماز جماعت به مهمانان علی بن موسی الرضا(ع) ارائه می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.